حزب‌الله لبنان: نظامیان صهیونیست را به عقب راندیم

برخی ارزیابی‌های میدانی نشان می‌دهد حزب الله لبنان خود را بازیابی و در حال اجرای برنامه‌ای از پیش تعیین شده با استفاده از کادری مجرب است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی سعی کرد که با عملیات منفجر کردن پیجرها و سپس حذف رهبران و فرماندهان این جنبش و سپس بمباران و ورود به خاک لبنان حزب الله را تضعیف کند. اما برخی شواهد میدانی نشان می‌دهد که حزب الله لبنان با اینکه ضرباتی را دریافت کرده است اما کماکان صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌هد.چه اینکه باید گفت که حزب الله با اینکه ضرباتی خورده است اما استراتژی نظامی آن در مقابل صهیونیست‌ها به طور گام به گام است و با صبر و شکیبایی خاصی این راهبرد را دنبال می‌کند و صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

بمباران مواضع صهیونیست‌ها در حیفا

شعاع موشک‌های حزب‌الله از ۲۰ کیلومتری شمال سرزمین‌های اشغالی به شمال حیفا رسیده است. درواقع حزب الله مرز موشک‌ها و حریم و چتر ناامنی که قبلا ایجاد کرده بود با حمله صهیونیست‌ها به لبنان را افزایش داده تا بیشتر به صهیونیست‌ها فشار وارد کند.

این موضوع نشان می‌دهد که این ضربات نه تنها تاثیرگذار نبوده و به عقب‌نشینی حزب‌الله ختم نشده بلکه باعث پیشرفت آنان نیز شده است. حزب‌الله لبنان شمال شهر اشغالی حیفا و مراکز تجمع و تحرکات نظامیان رژیم صهیونیستی را در چند شهرک در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات سنگین موشکی قرار داده و این حملات ادامه دارد.

به گزارش سایت «النشره»، همزمان با تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان و تلاش‌های این ارتش برای نفوذ زمینی در جنوب لبنان، حزب‌الله نیز به هدف قرار دادن نیروها و خودروهای زرهی این ارتش در شهرک‌های واقع در نزدیکی مرزها با لبنان و همینطور حملات موشکی خود که برخی از آنها شهرهای اشغالی تل‌آویو و حیفا را نیز هدف قرار دادند، ادامه می‌دهد.

نبرد زمینی در مرزهای لبنان

حزب الله لبنان و محور مقاومت جنگی فرسایشی را علیه صهیونیست‌ها رقم زده‌اند. بسیاری مطرح می‌کردند که اگر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان حمله کند مانند غزه در باطلاق نیروهای مقاومت گیر خواهد افتاد.

«اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل در مقاله‌ای نوشت که اگر جنگ فرسایشی علیه جنبش حماس و حزب الله لبنان ادامه یابد اسرائیل در عرض یک سال از هم می پاشد. نیروهای حزب‌الله چندین بار حملات پیشروی صهیونیست‌ها را ناکام گذاشتند و در این درگیری‌ها تانک و خودروهای نظامی صهیونیست‌ها منهدم شدند و تلفاتی در این خصوص بروی دست‌شان باقی ماند. اخیرا حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک دستگاه تانک مرکاوا دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و تمام خدمه تانک کشته یا زخمی شده‌اند. پیش از این نیز حزب‌الله از انهدام دست‌کم ۵ تانک مرکاوا خبر داده بود.

عملیات شناسایی هدهد بر فراز سرزمین‌های اشغالی

بر اساس اعلام حزب‌الله لبنان، پهپاد هدهد پس از تصویربرداری از این مناطق اشغالی صحیح و سالم به لبنان بازگشته است. گذر از رادار و سامانه‌های رژیم صهیونیستی، به تنهایی یک دستاورد است؛ اینکه این پهپاد به صورت سالم به مبدأ برمی‌گردد هم خودش دستاورد دیگری است. اطلاعات مختلفی از این تصویرها برای حزب‌الله به‌دست آمده است که برخی مواضع نظامی و همچنین پوشیدگی‌هایی که با مراکز مسکونی همراه بوده نیز افشا شده است. همین عملیات خود خط بطلانی بر ادعای تضعیف حزب الله بوده است و جنگ روانی که هدهد راه انداخت در نوع خود قابل توجه بوده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به حلقه دوم از تصاویر گرفته شده از سوی هدهد حزب الله گزارش داد: حزب الله در کنار جنگی که در شمال به پیش می‌برد جنگ روانی را هم مدیریت می‌کند.در همین راستا،‌ رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی شدید از تصاویر پخش شده از سوی هدهد اعلام کردند: «بخش دوم تصاویر هدهد تصاویر هوایی منحصر به فردی از مراکز مختلف در شمال است. پهپاد شناسایی حزب‌الله مناطق حساسی را تصویربرداری کرده است.»

این منابع صهیونیست اذعان کردند: «حزب الله تصاویری از ده‌ها مرکز حساس در شمال منتشر کرد.»

کارشناسان مطرح می‌کنند که علائم امیدوارکننده‌ای از نبرد حزب‌الله علیه صهیونیست‎‌ها دیده می‌شود. همانطور که سفیر ایران در لبنان مطرح کرد، فرماندهان حزب‌الله خود را برای یک نبرد شهادت‌طلبانه آماده کرده‌ و هر یک برای خود جانشینی تعیین کرده‌اند و یک رشته زنجیروار مستحکم در این حوزه تشکیل شده است.

اگرچه حزب الله در شرایط سختی قرار دارد اما محور مقاومت نشان داده که در همین سختی‌ها شکفته است و در ادامه باید منتظر بود که حزب‌الله چه اقداماتی برای تغییر روند جنگ در دست اجرا دارد. این در شرایطی است که اقدامات این جنبش در جنگ نشان از یک راهبرد برنامه‌ریزی شده دارد که با وجود ضرباتی که به لبنان وارد شده و بمباران شدید ضاحیه نظم این برنامه بهم نریخته و کماکان در حال اجراست. این نشان می‌دهد که از لحاظ روانی نیز حزب الله در حالت متعادلی قرار دارد و توانسته تا خود را بازسازی و در مقابل صهیونیست‌ها برنامه خود را اجرا کند. نباید فراموش کرد که حزب‌الله در همین شرایط سخت با صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه و ... شکل گرفت و هسته سخت آن هنوز در دل این جنبش مستحکم است. حزب‌الله در مواقعی در حال نشان دادن ابتکار عمل خود خصوصا در بخش بمباران حیفا و ارسال پهپاد شناسایی به سرزمین‌های اشغالی است و همین عوامل کارشناسان را امیدوار به تغییر تاکتیکی و حتی راهبردی روند جنگ کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    0 1
    شكست خورد؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    0 0
    پیروزی برای حزب الله است در آینده ای نزدیک.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    0 0
    خزب الله پیروز خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس